Uspješno završena provedba projekta „Blue equality-accessible tourism for everyone“
Naš klijent, Udruga Plavi telefon iz Zagreba, najstarija Linija pomoći u Hrvatskoj, ovog je lipnja svoju ideju o ljetovanju mladih s invaliditetom pretočila u djelo i to uz pomoć sredstava osiguranih kroz Erasmus+ program.
Projekt je prijavljen Agenciji za mobilnost i programe Europske unije na rok 4. listopada 2017. godine te je bio ocijenjen s najvišim brojem bodova u svojoj kategoriji.
Projektni konzorcij sačinjavale su četiri organizacije civilnog društva iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije i Srbije: Udruženje za pomoć mentalno nedovoljno razvijenim licima iz Banja Luke, Dečje srce iz Beograda, Zavod za izobraževanje i inkluzijo ODTIZ iz Ljubljane i Plavi telefon iz Zagreba. Sve navedene organizacije dugi niz godina rade na poboljšanju kvalitete života i povećanju socijalne uključenosti osoba s invaliditetom u svojim sredinama, ali i na međunarodnoj razini.
Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, oko 200 milijuna djece i mladih osoba u svijetu ima neki oblik invaliditeta. U Europskoj uniji, osobe s invaliditetom najveća su društvena manjina i njihov broj dostiže 80 milijuna. Iako ne postoje pouzdane statistike o broju mladih s invaliditetom u Europi, prepreke s kojima se svakodnevno susreću svakako bi trebale biti u središtu interesa zajednice kako bi se podigla kvaliteta njihovog života. Samo jedna u nizu prepreka je i kvalitetno provođenje slobodnog vremena i odmora te je upravo to izazov na koji smo ovim projektom pokušali odgovoriti te podići svijest javnosti.
Prva projektna aktivnost, pripremni sastanak, održan je 15.-16. travnja u Rovinju. Na sastanku su se predstavnici partnerskih organizacija i voditelji nacionalnih grupa imali priliku upoznati sa situacijama vezanim za dostupnost turističkih usluga i proizvoda za osobe s invaliditetom u državama iz koji dolaze te su dogovoreni svi detalji provedbe glavne aktivnosti.
Glavna aktivnost, sedmodnevna razmjena mladih, održana je od 3.-9. lipnja također u Rovinju, u Centru MARE, s kojim Plavi telefon ima uspješnu prijašnju suradnju, a koji je jedan od rijetkih objekata na obali koji je prilagođen za osobe s invaliditetom i čije je osoblje educirano kako bi efikasno odgovorilo na njihove potrebe.
Tijekom sedam dana, 29 mladih sudjelovalo je u različitim dinamičnim i kreativnim radionicama i edukacijama, učili su o svojim kulturama i običajima, kupali se i provodili vrijeme na plaži te najvažnije, osmislili su slogane i vizualni identitet kampanje koja će se pod imenom projekta, Blue equality, nastaviti i dalje.
Planiranje novih projekata, i na nacionalnim razinama i na međunarodnoj razini, te uključivanje novih partnera već je započelo te će se do kraja godine prijaviti još 3 projekta koji će biti direktni nastavak ovoga. Dugoročno se planira i izgradnja odmarališta na području grada Šibenika koje će u potpunosti biti prilagođeno za osobe s invaliditetom te će, prije svega, biti namijenjeno za provedbu sličnih projekata i edukacija.
Ponosni smo i sretni što smo dio ove priče te svojim znanjima i iskustvom u području upravljanja projektima imamo priliku pridonijeti pozitivnim promjenama ne samo u svojoj zajednici, već i na međunarodnoj razini.