INFINI team pomalo je čudan i neobičan u odnosu na postojeće konzultantske tvrtke na našem području: piramidalno ustrojena poduzeća, koja imaju jasno definirane poslovne procese, svoju hijerarhiju, koja imaju svoje odjele, menadžere, voditelje odjela, voditelje timova, timove i sl.. Kod nas toga nema… 

Kada smo kretali samostalno u ovaj posao, ustanovili smo da nam ne odgovara standardni način korporativnog poslovanja te smo pokušali pronaći nama najprihvatljivije rješenje. I tako, dogovorili smo se da će svatko imati svoju tvrtku, svatko od nas bavit će se onime što volimo, svatko od nas radit će kada želi, tempom koji preferira i s lokacije s koje želi. No tada se postavilo pitanje kako ćemo dati ljudima do znanja da mi nismo 4 konzultantske tvrtke te da radimo skupa. 

Odgovor smo pronašli u modernom marketingu i manje poznatom terminu holakracije.

Brendiranje i zašto je to bitno za naše poslovanje?

Brendiranje je, po definiciji, marketinška praksa u kojoj organizacija kreira ime, simbol ili dizajn koji je lako prepoznati kao pripadnost tvrtki. Kreirani brand pomaže identificirati poduzeće i razlikovati ga od ostalih dostupnih proizvoda, usluga, poduzeća. Logotip je najvažniji element brendiranja, jer je u osnovi lice tvrtke. Brendiranje je važno kada pokušavate generirati buduće poslovanje, baš poput nas, koji smo kretali u samostalni biznis. Znali smo da snažno uspostavljen zajednički brand može povećati našu individualnu vrijednost. I tako je nastala INFINI GRUPA. Okupili smo se zajedno i odlučili poslovati pod jednim zajedničkim imenom, kao prva hrvatska mreža projektnih managera – freelancera.

Holakracija – uspješna organizacija bez šefova

Holakracija, pojam koji je nastao u šezdesetim godinama prošlog stoljeća od termina „holistički“ i „demokracija“, kao alternativna upravljačka struktura između hijerarhijske upravljačke strukture i ravne upravljačke strukture. U ovakvoj strukturi ne postoje šefovi, ne postoje voditelji, ne postoje manageri. Postoje ravnopravne osobe koje u poslovnom smislu imaju svoje uloge, a svojim ulogama samostalno upravljaju. Unutar ovih definiranih granica svaki zaposlenik ima slobodu i, što je najvažnije, moć donošenja neovisnih odluka bez savjetovanja. Drugim riječima, više ne treba stalno dobivati ​​dozvolu i oslobođen takvih tradicionalnih ovisnosti, zaposlenik započinje proaktivnije raditi.

Ključne značajke holakracije su:

  • Pojednostavljena organizacijska struktura
  • Difuzno samostalno odlučivanje
  • Ravnopravna podjela ovlasti u radnim zadacima

Brza prilagodljivost na promjene

Jedan set pravila postavljen za sve

U startu smo postavili temeljne vrijednosti, temeljni stup odgovornosti, zajedničku viziju i misiju kojom INFINI GRUPA teži. Ono što smo definirali jest da se Ines se bavi ugovaranjima i savjetovanjem, Andrej, Lidija i Andreja pišu i provode projekte.

Svatko od nas ima svoju slobodu, fleksibilnost, jedva da imamo definirane uloge i procese, a opet, posao se uvijek kvalitetno odradi unutar definiranih rokova. I u posljednjih nekoliko godina, koliko smo skupa, to su jedine uloge koje smo definirali. Sve ostalo je na nama samima. Svatko se od nas sam organizira, sami donosimo svoje odluke, sami pratimo svoje uspjehe. 

Ponekad postoji niz nejasnoća oko odgovornosti, ponekad su pred nama problemi i izazovi (daleko od toga da ih nemamo), ali ono najbitnije je da je naš tim naučio posegnuti za pomoć drugoga u takvim situacijama. Međusobno diskutiramo o nastalom problemu, predlažemo rješenja te zajedno donosimo odluku o najpovoljnijoj opciji. 

Naši su sastanci također neobični. Umjesto unaprijed određenih dnevnih redova, održavamo taktičke sastanke po potrebi, na kojima radimo dnevni red u hodu. Odnosno na sastanku obrađujemo teme koje smatramo bitnima za svakog pojedinca. Dogovaramo se o problemima koje trebamo riješiti, saslušamo svakoga od nas sa idejom i prijedlozima, a nismo opterećeni vremenskim ograničenjima.

Kako se naš holakrativni pristup odražava na poslovne suradnje?

Velikim dijelom sasvim je ok i općeprihvaćen među našim poslovnim klijentima i partnerima. Ljudima je pristup i naš način rada vrlo zanimljiv i inovativan. Poduzetnici vole inovativne stvari, pa nas tako nakon inicijalnog sastanka pamte po drukčijem stavu. Uspjeli smo pronaći model po kojemu nas je lako razlikovati od mora istih konkurenata.  

No, postoje i manje sretni trenutci kada smo kao korisnici raznih usluga, naišli na manja nerazumijevanja naših stavova i načina poslovanja. Na primjer, pri izradi nove web stranice, pokušali smo obuhvatiti sve naše stavove i sve naše individualne želje. Pritom se postavilo pitanje koji cilj s našom web stranicom želimo generirati? Želimo li poslovnu web stranicu, blog ili portal? Mi smo odgovorili da želimo sve navedeno. Pružatelj usluga, koji radi prema standardnim obrascima, nije mogao shvatiti niti preporučiti izradu takve web stranice, jer s jedne strane mišljenja je da odstupanje od standardnih pristupa ne generira klijente, a s druge strane konstantno nas pokušava ubaciti u kalup tipične hrvatske konzultantske tvrtke, a svako odstupanje od toga ne predstavlja ozbiljnost prema poslu. Tada smo napravili kompromis i definirali web stranicu kao mjesto na kojem ćemo okupiti svoje ideje, misli, svoj posao, ljubav prema poslu, staviti ih na papir (odnosno web) te podijeliti s posjetiteljima. Broj posjetitelja te broj klijenata koje ona generira postao nam je nebitan. Jer, vjerujemo, klijente stječemo povjerenjem, kvalitetnim sadržajem, kvalitetnim uslugama i dobrom preporukom.

Zašto uvesti holakraciju u svoje poslovanje?

Ovakav način organizacije i upravljanja povećava transparentnost, svrhovitost i odgovornost. Posljedično također dolazi do povećanja produktivnosti, efikasnosti i efektivnosti. Ovaj način organizacije i upravljanja posebno je pogodan za poduzeća koja trebaju brzo reagirati na zahtjeve okruženja, posebice kupaca. 

Za ovakav način rada uz racionalnost i znanje, potreban je i visoki stupanj emocionalne zrelosti pojedinaca te istinska težnja ka kolektivnoj dobrobiti. Budući da ova organizacija primarno počiva na samoupravljanju i samoorganizaciji zrelih i odgovornih pojedinca, u tim zahtjevima se nalazi i razlog njenog slabijeg uspjeha u praksi.

Ostali blogovi

Blogovi
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram